Kultaa ja kunniaa

Lehdistötiedote 13.11.2009

Kultaa Call of Duty Modern Warfare 2 ja Wii Sports Resort -peleille


Pelimarkkinoiden perinteisesti loppuvuoteen keskittynyt julkaisutahti saa pelaajan jälleen kerran hymyilemään. Kiinnostavaa pelattavaa löytyy jokaiseen makuun. Digiexpossa jo mainittujen NHL10 (platinaa PS3 ja kultaa Xbox 360) ja Grand Theft Auto: Episodes From Liberty City (kultaa Xbox 360) platina- ja kultapelien joukkoon on tällä viikolla liittynyt uusia tulokkaita.

Yksi Activision-Blizzardin suurimmista pelititteleistä, Call of Duty, sai jatkoa 10. marraskuuta, kun pelisarjan 6. osa Call of Duty Modern Warfare 2 tuli kauppoihin. Peli myi kultaa, yli 10.000 peliä kaikilla kolmella alustalla PC, PS3 ja Xbox 360 heti julkaisupäivänään. Peli jatkaa tarinaa suoraan Call of Duty® 4: Modern Warfare® -pelin historiallisista tapahtumista vieden taistelun maailman eri kolkkiin.

– Olimme odottaneet pelille maailmanlaajuisesti huimaa menestystä ja kaikki on mennyt odotusten mukaisesti. Peli on upeasti tehty ja on todenmukaisuudessaan vertaansa vailla, joten luvassa on todellinen pelielämys. Kultapelit ovat vasta alkua, odotamme pelin myyvän platinaa lähiviikkoina, kertoo Johanna Strunke, KAM Activision-Blizzard Nordic.

Wiille 24. heinäkuuta julkaistu Wii Sports Resort liikunnantäyteinen pelikokoelma on löytänyt tiensä jo yli 10 000 suomalaiseen perheeseen. Pelin 12 äärimmäisen todentuntuista urheilulajia kattavat laajan lajivalikoiman. Wii Sports Resort –pelissä mukana toimitettava Wii Motion Plus -lisälaite kiinnitetään Wiin ohjaimeen ja näin pelien ohjattavuus paranee entisestään. Jokainen pelaajan ranneliike, kierre, käsivarrella tehty liike välittyy juuri halutunlaisesti pelissä valittuun urheilulajiin ja toistuu näin TV–ruudulla identtisesti ja reaaliajassa.

– Wii Sports Resort on loppuvuoden hauskimpia ajanvietepaketteja, josta riittää useaksi tunniksi hauskoja kokemuksia ja urheiluelämyksiä koko perheelle. Pelin kaksitoista koukuttavaa lajia saavat kilpailuviettimme nousemaan… ja pian on hauska kisaaminen ystävien kanssa jälleen pystyssä. Tämä pelikokoelma vahvistaa entisestään yhtä tämän hetken kasvavaa pelaamisen muotoa: liikunnallista pelaamista, riemuitsee Amo Oy:n Category Manager Minna Kaivola.

Suomen peliohjelmisto- ja multimediayhdistys FIGMA ry:n jäseniä ovat Activision-Blizzard, AMO, Electronic Arts, GNT, K E Media, Microsoft, Namco Bandai, Nordisk Film, PAN Vision, PLAN 1, Sony Computer Entertainment Europe ja Warner Bros.

FIGMA julkaisee Suomen virallista listaa. Suomen suosituimpien pelien lista julkaistaan kahden viikon välein. FIGMA julkaisee jäsentensä pelimyyntitilastot kolmen kuukauden välein. Lista ja pelimyyntitilastot: www.figma.fi

Lisätietoja, mm. kuvitusta:
Suomen peliohjelmisto- ja multimediayhdistys FIGMA ry
Toiminnanjohtaja Riku Olkkonen
050 – 505 1966